نمره قبولی صنعت فولاد کشور
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، کارنامه ی عملکرد ۴۰ساله ی بخش صنایع و معادن،تولید و سرمایه گذاری در ۴۰ سالگی انقلاب نتایج درخشانی را نمایان گر است.

نتایجی چون افزایش در ظرفیت سازی در سنگ آهن، فولاد و مس، سرمایه گذاری، فعالیت های اکتشافی، رشد اشتغال و توسعه زیر ساخت را که با همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت و بخش خصوصی می باشد در بر داشته است.

آمار و گزارش ها مبین آن است که میزان تولید فولاد از ۳۶۸ هزار تن با رشد ۶۰ برابری به میزان  بیش از ۲۱ میلیون و ۸۰۰هزار تن رسیده است که همین امر سبب رشد ۵۳ برابری تولید محصولات فولادی و رشد ۸۳ برابری سنگ آهن شده است.

در بخش اشتغال نیز تا کنون با وجود تمام کارشکنی ها، جنگ و تحریم ها در بخش معدن ۱۱۰ هزار نفر و در بخش صنایع معدنی ۶۰۰ هزار نفر مشغول به کار هستند. برنامه ریزی های انجام شده نیز مبین آن است که تا سال ۱۴۰۰ افزون بر ۴۲هزار شغل ایجاد خواهد شد که حاصل ۱۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد بود.

با نگاهی گذرا به مسیر طی شده ی بخش معدن و صنایع معدنی می توانیم شاهد راه اندازی بیش از ۶۳طرح به ارزش بیش از ۵ میلیارد دلار و هم چنین در طول نه ماهه سال جاری ۶ طرح به ارزش بیش از ۵۸۵ میلیون دلار افتتاح شده است که تا پایان سال ۹۷ نیز ۱۹ طرح در نوبت راه اندازی قرار دارند که با احتساب پروژه های افتتاح شده، به ارزشی معادل دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار می رسد.

در بخش اکتشافات نیز دو بخش حفاری و صرف بودجه مورد بررسی قرار می گردد، به طوری که میزان حفاری ها از ۲۵,۴۸۰ متر سال ۸۲ به بیش از ۱۱۹ هزار متر در سال ۹۶ رسید. همچنین سرمایه گذاری در این بخش نیز از ۴۹ میلیارد ریال به ۱.۱۴۷ میلیارد ریال از سال قبل افزایش یافت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

 





:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: